Kézipoggyász

3. rész: Tényleg ennyi csodálatos helyre el tudunk hajózni!?

2017. június 06. - szicksandor

Az óceánjáró hajóutak egyik nagy előnye, a már rengeteg felsorolt mellett, hogy egy adott idő alatt, ami lehet egy hét, de akár egy-két hónap is, több városba, országba tudunk eljutni. Itt nem fog összeveszni a család, hogy melyik ország legyen az úti cél, hiszen ideális esetben négy-öt országot is meg tudunk látogatni egy út során.

Először kezdjük Európával, az öreg hölggyel, amelynek tenger közeli országait kiválóan körbe tudjuk hajózni. Északról indulva varázslatos skandináv hajóutakat találhatunk, amelyeknél jellemzően a Balti-tengeren szeljük a habokat. Utunk során érintjük a skandináv fővárosokat, illetve a Balti-tenger volt szovjet tagállamait, Észtországot, Lettországot és Litvániát. Itt is találhatunk speciálisabb utakat is, például körbe tudjuk hajózni Nagy-Britanniát, ahol tizenkét nap alatt, Londonból kiindulva érintjük Írországot, Észak-Írországot és Skóciát is.

Na, de induljunk melegebb égtájakra, cél a mediterrán térség. Természetesen ezek kedveltebb utak, mivel itt a hajózást össze lehet kötni a nyaralással, ami északon kicsit nehezebben kivitelezhető. Ezek az utak jellemzően Olaszországból indulnak, állandó állomásuk Franciaország és Spanyolország, majd e két ország után vesznek különböző irányt. Az egyik irány jellemzően Portugália, majd Marokkó, míg a másik elvisz minket a mediterrán szigetek varázslatos világába.

Meglátogathatjuk, Szardíniát, Szicíliát, Máltát, de akár Korfuig vagy Krétáig is elhajózhatunk, illetve az ellenkező irányba indulva beugorhatunk a Kanári-szigeteken élő rokonainkhoz is.

És mivel a Föld kétharmadát víz borítja, Európán kívül is nagyon sok helyre el tudunk hajózni. Amerika fele indulva a Karib-tenger szigeteit érjük el, melyek a turisták által egyik legkedveltebb hajózási célpontok. Itt olyan szigeteket járhatunk be, amiket eddig csak giccses német tévésorozatokban láttunk. Bahamák, Haiti, Jamaica, St. Maarten, Puerto Rico, Kajmán-szigetek, Martinique, Barbados, de akinek ez nem elég, az mehet Mexikóba vagy Kubába is.

Európától keletre indulva hasonló a kínálat. Élhetünk a lehetőséggel és körbe hajózhatjuk az Arab-öblöt, érintve Dubajt, az Arab Emirátusokat, Omant, vagy akár Bahreint és Qatart is. És aztán irány tovább a mesés keletre. Itt talán még lélegzetelállítóbb a felhozatal, mint a Karib-térségben. Kiválóan szemlélteti a lehetőségeket az egyik leghosszabb ázsiai hajóút, mely 29 nap alatt mutatja be a dél-keleti ázsiai területet. Benne van a már említett Arab-öböl túra, majd utána meglátogatjuk Sri Lankát, Thaiföldet, Malaysiát, Szingapúrt, Vietnámot, Hong Kongot, Kínát és Japánt. Úgyhogy lesz elég időnk, hogy megkóstoljuk a kínai konyha különleges ízeit.

Természetesen az óceánjáró hajóutaknál is találhatunk különleges úti célokat. Ilyen például egy alaszkai hajóút, vagy a hajóutak királya, a világkörüli hajóút, melyről egy következő cikkben fogok részletesen elmélkedni.

Olvasd el a cikksorozat előző részeit, izgalmas érdekes tartalmakért.

3+1 ok, amiért érdemes hajóútra menni.

1. rész. Hajóutak elérhető áron

2. rész Ezt a luxust én is átélhetem?

Az óceánjáró hajóutak királya, a világkörüli hajóút

Kövess bennünket a kezipoggyasz.blog.hu oldalunkon, hogy még több izgalmas, érdekes cikket olvashass utazásokról, élményekről! Amennyiben ötleted, témád, kérdésed van, keress minket a https://www.facebook.com/kezipoggyasz/ oldalon.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.