Kézipoggyász

3 csodálatos folyami hajóút Európában

2017. szeptember 23. - szicksandor

Amikor az utazásról beszélgetünk, az embereknek automatikusan a repülés vagy az autóval való közlekedés ugrik be. Pedig a távoli országok felfedezésére vannak még más lehetőségek is. Ezek közül az egyik igen kedvelt utazási forma a hajózás.

Az óceánjáró hajóutak világáról nemrégen egy cikksorozatunk is megjelent. Azonban, akik hajóra vágynak, de nem akarnak elutazni a Karib térségig, azok csodálatos folyami hajóutakat találhatnak Európában is.  A teljesség igénye nélkül bemutatunk három kedvelt folyami hajóutat kontinensünkről.

1. Rajna

Az egyik legnépszerűbb hajóút, amely az 1230 kilométeres folyón halad. Az Amszterdamból induló hajó csodálatos tájakon megy keresztül. A hajóút során megcsodálhatjuk a Rajna középkori városait, kiadós sétákat tehetünk a történelmi városok főterén, mielőtt megérkezünk a végállomásra Strasbourgba, vagy amennyiben egy hosszabb utat választottunk, akkor Bázelbe vagy Kölnbe. Ez a hajóút (sem) tartozik a legolcsóbb nyaralások, kirándulások közé, de aki szerelmese ennek a vidéknek, azok egy csodálatos élménnyel lesznek gazdagabbak.

2. Douro

Akik egy is mediterrán életérzésre vágynak, azoknak mindenképpen ajánlom ezt az utat. Utunk során a Douro-völgy varázslatos szépségű tájait érintjük. Indulás a folyó torkolatánál fekvő Porto városából, és a megérkezésünk is itt lesz. De közben felfedezzük a 2000-től az UNESCO Világörökséget gazdagító, világhírű portoi borvidéket, meglátogatjuk Regua, Pinhao és Porto Antigo hangulatos falvait, és belefeledkezhetünk a déli életérzésbe.

full-day-wine-tasting-tour-in-the-douro-valley-with-lunch-in-porto-193737.jpg

3. Duna

Nem is kérdés, hogy a Dunának benne kell lenni a felsorolásban, amely Európa második leghosszabb folyója és részben miénk. Ahogy a rajnai hajóutak esetében, itt is rövidebb és hosszabb utak közt választhatunk. A rövidebbek Bécs, Passau, Linz útvonalat járják be, míg a hosszabbak Engelhartszellből indulva érintik Esztergomot és Budapestet is. Utunk során végig követhetjük a nagy múltú királyok nyomait, gyönyörködhetünk a Duna vadregényes tájaiban, és meglátogathatjuk Passau és Bécs művészeti és történelmi látványosságait. A szívünkhöz legközelebb álló hajóút gyönyörű szakasza a Dunakanyar és Budapest, ahol a jól ismert helyeket egy más szemszögből tudjuk megcsodálni.

Természetesen ez csak egy kis ízelítő volt a rengeteg hajóút közül. Nyugodt szívvel merném ajánlani még a Szajna  és a Volga folyón haladó hajóutakat is, de egy írországi hajókázás sem lehet utolsó élmény. Amint már említettük, ezek a hajóutak nem tartoznak az olcsóbb kirándulások közé. Esetenként 1000 euró is lehet egy főre az utazás költsége, de természetesen ezért teljes ellátást, és  kiváló minőségű szolgáltatásokat kapunk.

Kövess bennünket a kezipoggyasz.blog.hu oldalunkon, hogy még több izgalmas, érdekes cikket olvashass utazásokról, élményekről! Amennyiben ötleted, témád, kérdésed van, keress minket a https://www.facebook.com/kezipoggyasz/ oldalon, akár együttműködés céljából is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tompus 2017.09.24. 10:22:17

Köln messzebb van Strasbourgnál?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.09.24. 13:49:45

Ezek tényleg szép útvonalak, de egy ilyen szállodahajón utazva számolni kell azzal is, hogy az utazóközönség 95%-a 70 év feletti (pénzes, nyugati) nyugdíjas. A fiatalabbak válasszák inkább a csatornahajózási útvonalakat, az sokkal kalandosabb...

Hórukk 2017.09.24. 21:38:49

Egyszer a egy ilyen hajó mellett állva tapasztaltam, hogy minden apró hullámzás éktelen fémcsikorgást váltott ki, ahogy a a hajó a a kikötői berendezésekhez súrlódott. Ahonnan a hang eredt, ott is kajütablakok voltak. Biztos, hogy az ott lakók nem aludtak. Nem irigyeltem őket egy percig sem.

pernahajder Campbell 2017.09.25. 02:52:14

@Hórukk: Előfordul ilyesmi, de nem jellemző, mert általában ütközőgumikat lógatnak le a hajó oldalán.