Kézipoggyász

A jó utazó 5 ismertetőjegye!

2017. május 27. - szicksandor

Utazásaim során sokszor elgondolkodtam azon, hogy létezik-e  ideális utazó. Próbáltam magamat is kívülről figyelni, másokat is meglesni, hogy legyen egyfajta átfogó képem arról, hogy ha egyáltalán létezik, akkor milyen is a jó, ideális utazó.

Sokszor láttam például az ázsiai turistáknál, hogy ők csillogó szemmel tudnak eltévedni még a repülőtéri duty free shopban is, és a legnagyobb nyugalommal tudják kipakolni a bőröndjüket, akár a világ legforgalmasabb repülőterének kellős közepén is.

Ilyenkor mindig irigykedve, ám szent borzalommal tekintettem rájuk, hogy őket aztán tényleg semmi sem zökkenti ki. De természetesen ott van a másik véglet, aki ideges, stresszes, tolakodik, akinek problémát jelent a sorban állás is, problémás a kabinbőrönd mérete, mivel neki mindig 3,5 centivel nagyobb a táskája, meg úgy egyébként, semmi sem megfelelő!

Tapasztalataim alapján aztán rájöttem, hogy az ideális utazó legfontosabb jellemvonása a türelem. Nem kapkod, nem ideges, nyugodtan közelíti meg a dolgokat. Véleményem szerint ennél fontosabb tulajdonság nem létezik akkor, amikor egy teljesen idegen környezetben találjuk magunkat.

De jó néhány egyéb tulajdonság is fontos ahhoz, hogy valakire rá lehessen akasztani az ideális utazó táblát.

Saját tapasztalatok és beszélgetések alapján álljon most itt egy ötös lista, ami habár szubjektív, mégis jól jellemzi a keresett személyt.

1. Nyugodt:

A már említett nyugalom elengedhetetlen. Utazásaink során kerülhetünk nehéz helyzetekbe, eltévedhetünk, nem minden úgy alakul, ahogy előre megterveztük. Ezekben az esetekben egy nyugodt megoldás, vagy egy nyugodt partner aranyat ér!

2. Megbízható:

A jó utazó önmagával és esetleges utastársaival szemben is megbízható. Sokszor kell pontosnak lennünk, hogy ne maradjunk le valamiről, vagy állnunk kell a szavunkat, ha valamire ígéretet tettünk az utazás szervezésével kapcsolatban. Megbízhatatlanságunk rossz esetben egy teljes utat tönkre tehet.

3. Kiváló problémamegoldó:

Utazásaink során sokszor kerülünk váratlan helyzetekbe. Egy cím nem ott van, ahová mi gondoltuk, az autóbérlésnél nem kapjuk meg az autót, amit otthonról foglaltunk, vagy egyszerűen a másik reptéren maradt a bőröndünk.

Ezekben az esetekben olyan váratlan helyzeteket kell megoldanunk, amikre nem készülhettünk fel előre, és ilyenkor kell egy B terv. Meg egy kis rugalmasság.

4. Nyitott, kíváncsi:

Azért utazunk, hogy új tájakat, világokat, szokásokat, embereket fedezzünk fel. Amennyiben elzárkózunk, nem vagyunk elég nyitottak, kíváncsiak, úgy kizárjuk magunkat a felfedezés teljes csodájából. És véleményem szerint ha már eljutottunk a világ bármelyik tájára is, akkor  törekednünk kell a teljes megismerésére.

5. Optimista:

És talán mindennek az alapja. Alapvetően optimistán kell élni az életünket, de ez az, amit már az utazás megkezdése előtt magunkra kell ölteni. Ki kell küldeni az univerzumba azt a határtalan optimizmust, ami végigkísér már az utazás megszervezése alatt, és folyamatosan a hazaérkezésig.

Ne stresszeljük magunkat, ne legyünk “utazási hipochonderek”, akik úgy indulnak el, hogy biztosan nem fog valami összejönni. Minden a legnagyobb rendben lesz, csak higgy és élvezd az utazást!

Kövess bennünket a kezipoggyasz.blog.hu oldalunkon, hogy még több izgalmas, érdekes cikket olvashass utazásokról, élményekről! Amennyiben ötleted, témád, kérdésed van, keress minket a https://www.facebook.com/kezipoggyasz/ oldalon.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.