Kézipoggyász

5 dolog, amit mindenképpen nézz meg ha Szingapúrban jársz - mi megnéztük

2017. szeptember 12. - szicksandor

Már nem is emlékszem, hogy jutott eszünkbe ez az út. Talán valahol olvastunk Szingapúrról, esetleg láttunk néhány képet róla, mindenesetre két hét múlva már indultunk is. Csak elképzeléseink voltak, hogy mi várhat ránk, arra azonban nem gondoltunk, hogy életünk egyik legvarázslatosabb útja előtt állunk.

Amit biztosan tudtunk, hogy nincs közel. Öt óra Dubai, és onnan még hét óra Szingapúr. Mi kicsit elnyújtottuk ezt az utazást, mert megálltunk egy napra Dubaiban, amit mindenkinek ajánlok, mert így kényelmessé tud tenni egy, akár több, mint húsz órás utat, mindamellett újabb csodás élményben lehet része az utazónak, és szélesítheti látókörét.

Éjjel tizenegy óra után érkeztünk Dubaiba. 39 celsius fokban. Levegőt alig kaptunk hirtelen, mikor kiléptünk a légkondis reptérről. A repülőtérrel szemben lévő hotelben foglaltunk szállást, ahova a hotel transzfer szolgálata fuvarozott el minket, majd másnap ki is vittek minket a gépünkhöz. A szállás megfelelő színvonalú volt, nem volt drága és ugye nincs is messze a központtól.

Másnap bementünk taxival a központba, ami kb. 1600 forintunkba került, majd onnan egy Hopp on-Hopp off busszal bejártuk a várost. Sétára nagyon nem is gondoltunk, mert délidőben bőven negyven fok felett volt a hőmérséklet, égetett, mikor épp levegőn voltunk, még a légzőszerveinket is, de a busz klimatizált tetéjéről kényelmesen tudtunk várost nézni. Az ásványvizet mindenhol osztogatták ingyen, mint a cukrot.

Ez egy tökéletes nap volt arra, hogy habár csak a busz üvegén keresztül, de lássuk Dubait. Elmentünk majdnem minden nevezetesség felé, sőt a Kalifánál még sétálni is tudtunk egyet. Kaptunk egy jó kis képet a városról, ami a mi tetszésünket elnyerte, így tervezünk egy külön utat is oda, hogy még jobban megismerjük a várost, viszont azt már egy őszi időszakban tennénk. Este aztán kipihenten, és élményekkel gazdagodva szálltunk fel a repülőre, hogy egy hétórás repülőút után landoljunk Szingapúrban.

Első képünk egy másik világból Changi, a világ egyik legjobb és legmodernebb reptere, mely 1987 és 2007 közt 280 különböző díjat nyert meg, köztük tizenkilencszer a világ legjobb reptere díjat is. Érdemes egy sétát tenni már a reptéren is, mert nagyon kevés helyen látunk belső kerteket egy repülőtéren. Itt nem is egy van, hanem több, amiket süppedős szőnyegeken közelíthetünk meg.

A bejutás a városba a helyi metróval a legegyszerűbb és legkényelmesebb. Sok mindent olvastunk erről a helyről, többek között azt, hogy nagy a városban a tisztaság, és hogy sokat esik az eső. Na, nekünk már az első órában mindkettőt sikerült megtapasztalnunk. A metróból feljőve tisztaság és szakadó eső fogadott minket. Egy fél óra múlva azonban csendesedett és el is állt, ezután pedig, az itt tartózkodásunk alatt, egy csepp eső sem esett. Viszont felhívom a figyelmet, hogy naptej és sapka szinte állandó jelleggel kötelező! Napos, fülledt, párás az idő mindig.

Első utunk este a Marina Bay felé vezetett a szórakozó negyeden keresztül, ahol megkaptuk az első ízelítőt ebből a fantasztikus városból. Kivilágított felhőkarcolók, égig érő luxus szállodák, quai, azaz hangulatos rakpart, nyüzsgő város, minőségi élet. Ez Szingapúr.

Igazábó egy könyvet tele lehetne írni az itt látottakkal, ezért most szeretném azokat a dolgokat kiemelni, amelyeket nem szabad kihagyni!

1. Szingapúr by night

Az első, amivel mi is szembe találkoztunk, az a kivilágított Szingapúr. Utazásaink során megtapasztaltuk, hogy a nagyvárosokat éjszaka is látni kell, és ezalól ez a hely sem kivétel. A Marina Baynél láthatjuk a felhőkarcolókat, Merliont, azaz a nemzeti jelképet, a Marina Bay Sands-t, ami a világ egyik leghíresebb szállodája, és még ezernyi csillogó csodát

2. Gardens by the Bay

Nyugodtan nevezhetjük ezt is Szingapúr jelképnek. Egy 101 hektáron felépített park, ami minimum félnapos program, és aminek a területét a Changi repülőtérhez hasonlóan a tengertől vették el. A park közepén magasodik 18 darab 25-50 méter közötti szuperfa (SuperTree), amelyek napenergiát és esővizet gyűjtenek össze. Két szuperfa közt található a Skywalk, melyen 25 méter magasságban sétálhatunk és csodálhatjuk meg a park teljes panorámáját.

A park területén található két épület, a Cloud Forest és a Flower Dome, ahol több, mint 220 000 ezer növényfajt csodálhatunk meg, és egy hatszintes esőerdőben is sétálhatunk. És ami rendkivül fontos a parkkal kapcsolatban! Este tíz órától, kb. egy fél órán keresztül fény-, hang-, és látványshow a szuperfák közreműködésével. Ha korán fekszel, akkor állítsd be a vekkert és menj el, nézd meg. A varázsa egy életen át elkísér!

3. Sentosa

Szingapúr leghíresebb üdülő szigete. Van itt minden, mint a búcsúban, vagy még talán egy kicsivel több is. Viszonylag könnyen megközelíthető, mert metróval el tudsz menni a szigettel szembeni partszakaszra, és onnan egyszerűen átsétálsz. De bemehetsz kisvasúttal, vagy egy izgalmasabb és látványosabb utazási eszközzel, a kábel felvonóval.

Aki fürdőzni vágyik, annak van itt fehér homok, igaz hozott anyagból, pálmafa, napfény. Aki viszont szórakozni jött ide, az mehet a Universal Stúdióba, de a bejutáshoz szükség van időre és türelemre, nem is kevésre, és ugyanez vonatkozik arra, ha valamire fel akarunk ülni.

Gyorsabban bejuthatsz a Sea Aquariumba, ahol a tengeri élővilág aprajával és nagyjával találkozhatsz. Aztán panoptikum, vízipark, múzeum, kalandpark és sok izgalmas vagy kevésbé izgalmas dolog.

Sentosa kicsit hollywoodi, kicsit mesterkélt, de véleményem szerint egy remek napot lehet eltölteni itt, főleg ha gyerekekkel látogatod meg a szigetet.

4. Kultúra

Minden csillogás, és már-már XXII. századi milliő mellett erős kultúrális vonalat is találhatunk, főleg a hindu, buddhista és arab valláskörből. Érdemes ellátogatni Szingapúr legrégebbi hindu templomába, a Sri Mariamman templomba. A belépés ingyenes, a fényképezésért fizetni kell, de megéri, mert kiváló képeket lehet készíteni. Vallást gyakorló emberek, ahogy imádkoznak különböző isteneikhez, ételeket készítenek és visznek nekik, füstölőket és gyertyákat készítenek és gyújtanak. Hihetetlenül színes és hangulatos kavalkád.

A másik, látogatásra mindenképpen érdemes templom, egy buddhista templom, a Buddha foga temploma. Érdekessége, hogy a templom belsejében meg tudjuk nézni a hívőket szertartásaik közben, illetve az ötödik emleten több ezer arany buddhában is gyönyörködhetünk. Itt található egy két ember magas imamalom is (állítólag a legnagyobb Szingapúrban), amit ha már erre járunk, pörgessünk meg.

Érdemes megjegyezni, hogy a hindu, illetve a buddha templom 2-3 perc sétára található egymástól, melyek közt a kínai negyed húzódik. Talán lehetne elfogadást tanulni…!

5. Marina Bay Sands

Lehet, hogy egy kicsit úgy tűnik, mintha a Marina kilógna a felsorolásból, de koránt sincs így. Ez az a hotel, amit a világon nagyon sokan ismernek, és nincs olyan szállodai rangsor, vagy esetleg szállodai medence rangsor, amiben ne találnánk meg. Az 57. emeleten található, úgynevezett végtelenített medence minden pénzt megér. Főleg úgy, hogy ha ügyes vagy, akkor nem a kilátó teraszra mész fel belépődíj ellenében, hanem a bárba ingyen, és ott kényelmesen leülve iszol egy italt, miközben gyönyörködsz a változatos és fantasztikus panorámában és nem hiszed el, hogy itt vagy.

Mert a medence látványa és a döbbenetes panoráma mindkét irányba egyszerűen leírhatatlan.

Szingapúrról egy kétkötetes könyvet lehetne írni. Többek között meg sem említettem az Állatkertet és az éjszakai szafarit, vagy a bevásárlás Mekkájakánt emlegetett Orchard Road-ot, ahol a hatalmas plázákat, az eső vagy épp a nehezen viselhető meleg kikerülése végett, föld alatti utak kötik össze, amik szintén a fogyasztói társadalom kedvencei, ahol szintén jobbnál jobb boltok mellett haladunk el, jellemzően hihetetlen nagy tömegben.

Természetesen még ezer csodálatos dolgot lehet látni ebben az országban, és talán ugyanannyit krtitzálni is lehetne. Nincs tökéletes, de az utazó szemével Szingapúr megközelíti azt. Messze van és nem túl olcsó, habár a drágasággal kapcsolatos rémiszgetéseknek véleményem szerint a fele sem igaz.

Az viszont biztos, hogy aki ellátogat ide, az egy, de lehet, hogy két életre szóló élménnyel lesz gazdagabb!

Kövess bennünket a kezipoggyasz.blog.hu oldalunkon, hogy még több izgalmas, érdekes cikket olvashass utazásokról, élményekről! Amennyiben ötleted, témád, kérdésed van, keress minket a https://www.facebook.com/kezipoggyasz/ oldalon, akár együttműködés céljából is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NagyVonalakban 2017.09.13. 12:11:52

15 èvvel ezelőtt voltam Szingapurban, a nejemet alig tudtam elràngatni oda.

Aztán leesett az àlla...

Ami mèg tetszett ès megmaradt bennem: az egy hindu esküvő ès egy èjszakai, több száz (ezer?) ember részvételével megtartott közös tajcsi torna, ott azon a nagy tèren a kormányzó épülete előtt.